zondag 12 augustus 2012

DIY | Cute owl

Hee allemaal,

ik zat tussen mijn afbeeldingen te kijken en ik vond deze:
Het leek me wel leuk om hem na te maken en ik heb nu voor jullie een uitleg gemaakt, een DIY (Do it yourself) dus. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Benodigdheden:
  • een veer
  • een glazenpotje
  • lijm
  • een watervaste stift
  • twee stofjes of dik karton (in de kleuren die jij leuk vindt)
  • oogjes (2)

Als eerste heb je een glazenpotje nodig. Die kan bijv. een jam of sambal potje zijn.
Zorg ervoor dat je het potje grondig schoongemaakt hebt met warm water.

Je hebt nu een veer nodig. Dit moet een wat grotere veer zijn. Het maakt niet uit wat voor een kleur die heeft. Plak de veer net iets boven het midden van het potje met lijm. Druk het even aan zodat de veer goed blijft plakken.
Nu heb je de twee stofjes/karton nodig. Teken vier rondjes met een stift. Twee grote en twee iets kleinere. Als je dit gedaan hebt knip ze dan uit en plak ze op elkaar. Nu plak je de lapjes stof naast elkaar in het midden van het potje.
Hierna heb je de twee oogjes nodig. Plak de twee oogjes allebij in het midden van de lapjes stof. Druk ze weer even goed aan zodat ze blijven plakken.
Je bent nu bijna klaar. Als laatste heb je de watervaste stift nodig. Hiermee teken je de snavel. De snavel is eigenlijk gewoon een omgekeerd driehoekje.  Maak het driehoekje tussen de twee rondjes in.
En zie hier het resultaat!
Je kan het dekseltjes van het potje halen en het bijv. gebruiken als pennen bakje.
Veel plezier ermee!

Veel kusjes,
Bo

3 opmerkingen:

thaomytran zei

Leuk Leuk!! Gevolgd ;)
Back ? ;$

http://f-ashion-styliste.blogspot.nl/

Rikst zei

Ah wat een schatje! Zoiets heb ik ook al eens gemaakt.

Unknown zei

haha, ziet er echt super leuk uit! Liefs